Garantisi devam eden ürüne servis ücreti ödenir mi?
Garanti süresi içerisinde ürün, malzeme, işçilik veya montaj hatalarından dolayı arızalanırsa işçilik, parça veya başka bir ücret talep edilmeden tamiri yapılır.
Garantili telefon geri iade edilir mi?
Garanti Teknoloji’den satın aldığınız ürünleri 14 gün içerisinde koşulsuz iade etme hakkına sahipsiniz.
Hangi durumlarda cep telefonu iade edilir?
Evet, satın alınan malın ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iadesini, ayıpsız bir ürünle değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir.
Açılmamış telefon iade edilir mi?
Yönetmelik değişikliği tüketicilere tanınan haklarda bazı değişiklikler yaptı. Ancak teknolojik ürünler artık keyfi olarak iade edilemiyor. Örneğin akıllı saat, telefon, tablet, bilgisayar veya drone satın alan bir tüketici o cihazı iade edemiyor.
Garantisi devam eden ürün iade edilir mi?
Tüketici, kusura uygun bir geri ödeme talep edebilir. Tüketici, mümkünse ürünün yeni veya daha kaliteli bir modelle değiştirilmesini talep edebilir. Satıcı ürünü yenisiyle değiştirmeyi kabul ederse, şirket ürünü 30 gün içinde tüketiciye teslim etmelidir.
Tamir süresi 21 günü geçerse ne olur?
Ürününüzün onarım süresi 20 iş gününü aşarsa, tüketici olarak aşağıdaki haklara sahipsiniz: Ürün için iade talebinde bulunabilirsiniz. Ürünün eşdeğer, kusursuz bir ürünle değiştirilmesini talep edebilirsiniz. Ürünün onarılıp size teslim edilmesini talep edebilirsiniz.
Hangi durumlarda iade kabul edilmez?
Niteliği itibarıyla iade edilemeyecek mal/hizmetler, çabuk bozulan ve son kullanma tarihi geçen mal/hizmetler, tek kullanımlık mal/hizmetler ile kopyalanabilir her türlü yazılım ve programlardır.
Kaç defa garantiye giderse yenisi verilir?
Garanti süresi içerisinde aynı arızanın iki kez veya farklı bir arızanın dört kez meydana gelmesi durumunda cihaz ücretsiz olarak değiştirilir.
Ambalajı açılmış telefon iade edilir mi?
Ambalajı veya ambalajı açılmış ürünlerde dahi, satın alma işlemi internet üzerinden yapılmışsa tüketiciye genellikle cayma hakkı tanınmaktadır.
Kurulumu yapılmış telefon iade edilir mi?
“Satın alınan elektronik ürünlerde; SIM kart takılmış, Wi-Fi ile şebeke bağlantısı kurulmuş, kurulum yapılmış, sarf malzemesi kullanılmış, koruyucu filmler çıkarılmış, aktivasyon yapılmış veya kullanıcı oluşturulmuş ise iade mümkün değildir.
Mağazanın iade almama hakkı var mı?
6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre tüketicilerin mağazalardan satın aldıkları ürünlerden cayma hakkı bulunmamaktadır. Kanuna göre mağazalar sattıkları ürünleri sebep göstermeden iade etmekle yükümlü değildir.
Teknosa’dan alınan telefon iade edilir mi?
Ürün iadeleri çok kolay! Ürününüzü satın aldıktan sonraki 14 gün içinde kolayca iade edebilirsiniz. Ayrıca TeknoElit üyesiyseniz 30 gün içinde iade edebilirsiniz.
Geri iade almayan mağaza nereye şikayet edilir?
ALO 175. Bakanlığımız bünyesinde kurulan “Alo 175 Tüketici Danışma Hattı”, tüketicilerimizin sorunlarına çözüm sunulduğu ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken yetkili mercilere yönlendirildiği bir “çağrı merkezi” görevi görmektedir.
Vatandan alınan telefon iade edilir mi?
Cayma hakkı mesafeli satışlar için geçerlidir. Bu çerçevenin dışında satın alınan ürünlerde Vatan Bilgisayar iade alamamaktadır. Yetkili servis tarafından ürünün arızalı veya bozuk olduğuna dair tutanak tutulması halinde ürün iade edilir.
Elektronik ürün açıldıktan sonra iade edilir mi?
Giyim, ayakkabı ve elektronik gibi ürünleri iade etmek için yeterli zaman yoktu. Yeni düzenlemeyle tüketiciler ürünü teslim aldıktan sonra 14 gün içinde cayma hakkını kullanabiliyor ve bu süre içinde ürünü satıcıya iade etmek zorunda.
Servis ücreti vermek zorunda mı?
Öncelikle restoran veya kafeler, fiyat listesinde yer alan fiyatlara ek olarak hizmet ve teminat gibi ücretleri tüketiciye bildirmek zorundadır. Tüketici Kanunu’nun 54. maddesine göre, satışa sunulan ürün veya hizmetlerin birim fiyatlarının tüketiciye Türk Lirası olarak ve tüm vergiler dâhil olarak bildirilmesi zorunludur.
Garantisi biten ürünü servis tamir eder mi?
Servis istasyonları bakımını ve onarımını yaptıkları malların yedek parçalarını değiştirir. Garanti süresi içerisinde tüketiciye sunulmalı ve garanti süresi dışında iade edilmelidir. Mallarda herhangi bir arıza olması durumunda tüketici, arızalı malı garanti kapsamında onarmakla yükümlü değildir.
Garantiye giden ürünün kargo ücretini kim öder?
Bu bağlamda satıcı, tüketiciye ürün bedelinin tamamını ve ürünü iade etme kargo masraflarını eksiksiz olarak tazmin etmek zorundadır. Ürünü iade etme kargo masrafları, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve bu Kanunun uygulama hükümleri uyarınca satıcı veya sağlayıcı tarafından karşılanır.
Bosch garanti devam ederken servis ücreti ödenir mi?
Garanti/servis süresi içerisinde ücretsiz teslim alma hizmetimizden faydalanabilirsiniz.